Nu in viitorul apropiat dar cu siguranta vor muri.
Explicatia este cat se poate de simpla: am inceput sa raspundem unor consumatori din ce in ce mai pretentiosi care isi doresc maxim sa se exprime. Raspundem prin reclame cu ceva strategie in spate, cu o targetare a pietei mai specifica, cu research-uri mai iesite din comun si mai accurate. Raspundem unor consumatori care devin pe zi ce trece "uploaders" si care genereaza word of mouth pentru un anumit brand. Deja exista campanii de succes, ieftine, la diverse brand-uri(atentie! majoritatea premium) care s-au bazat pe o strategie bine facuta si user generated content.
Carui client nu ii convine sa plateasca mai putin si sa aiba o campanie "insightful" de succes?
De ce nu vedem mai multe de astfel de campanii? Din lene. Pentru ca o astfel de campanie tine foarte mult de niste minti luminate si mult research.
Deocamadata acele minti luminate sunt tinute la pastrare si vor iesi fix in momentul in care fiecare brand manager va realiza ca uploaders-ii sunt in stare sa iti faca o reclama foarte misto la brand.
Deocamdata noi legam notiunea de uploadersi de youtube si blog-uri dar in scurt timp se vor inventa si alte modalitati prin care consumatorul nostru sa aiaba posibilitatea sa se exprime. WEB 2.0 chiar nu e vrajeala.
People feel the need to express themselves more than ever.
Cred ca e primul si ultimul post legat de acest subiect... trivial :)
Postare mai nouă Postare mai veche Pagina de pornire
oamenii au simtit intotdeauna
nevoia sa se exprime si sa-si sublinieze unicitatea in interiorul grupului. ce s-a schimbat e atitudinea si permisivitatea pietei, deci a societatii, fata de asta. din fericire pentru voi, 5 miliarde de indivizi unici se vor exprima in cel mult cateva sute de moduri diferite. moduri pe care va trebui sa le transformati in patternuri, in identitati colective, in instrumente de comunicare.
iar atunci o noua religie se va naste. indivizii vor simti ca piata exista exclusiv pentru ei, iar ei ca persoane depind exclusiv de piata. reclamele de la Superbowl vor fi inlocuite cu bloopers-uri din seinfeld iar expresia "one-to-many" va fi scoasa din dictionarele de comunicare si prezentata cu scarba ca fiind mantra-ul blasfemic al perioadei pre-Individualism.
si toate astea fara cipuri, fara coduri de bare tatuate pe ceafa, doar cu bun simtz si un pic de intuitie. deci nu iubire, nu muriti, doar va transformati.
Anonim spunea...
16 noiembrie 2007 la 14:29
sunt putine lucruri de bun simt pe lumea asta si cu siguranta vor fi si mai putine in viitor. Tot postul meu necesita o precizare: agentiile, asa cum le cunoastem noi acum, vor muri.
Cu siguranta ne vom transforma si cu siguranta vom functiona cu totul altfel. Nu o sa mai fim localnici de la mare:)
sibel spunea...
16 noiembrie 2007 la 16:48
Burstlife, am să te rog să mă scuzi de off-topic. Vroiam să te anunţ că am mutat blogul meu la www.demaio.info, şi să te rog să schimbi adresa în blogroll-ul tău. Mulţumesc mult.
Anonim spunea...
18 noiembrie 2007 la 13:36